Försäsongens Mästare vinner Sveriges största sponsringspris

Svensk Elithandboll med Handbollsligan och SHE vann tillsammans med konceptbyrån StoryPlay Gyllene Hjulet 2019. Gyllene Hjulet är Sveriges största sponsringstävling som arrangeras av branschföreningen SES – Sponsrings & Eventsverige.

I konkurrens med flera av Sveriges största evenemang och ligor vann Försäsongens Mästare guld i kategorin Årets lokala rättighetsinnehavare ochsilver i kategorin Årets rättighetsinnehavare.

  • ”Vi är otroligt stolta över att detta banbrytande projekt vinner branschens mest prestigefulla pris. Vi vill rikta ett stort tack till alla klubbar i SHE och Handbollsligan som tillsammans gjort detta möjligt”, säger Joel Ek, vd på StoryPlay.
  • Försäsongens Mästare ligger helt i linje med Svensk Elithandbolls ambition att skapa förutsättningar för att klubbarna ska öka sina intäkter och samtidigt stärka klubbarnas och ligornas varumärken. Att detta projekt vinner Sveriges tyngsta sponsringspris är otroligt roligt för hela handbollssverige”, säger Peter Gentzel, vd Svensk Elithandboll.

Försäsongens Mästare är en webb-tv-serie som sänds veckorna innan säsongsstarterna i Handbollsligan och SHE. En spelare från varje lag tävlar i grenar som bänkpress, benpress, skotthastighet, spänst och plankan. Handbollsnära tävlingar men som ändå ligger lite utanför det som målgruppen vanligen ser på en handbollsplan. Webb-tv-serien har bland annat sänts på Sportbladet, Expressen, lokala medieplattformar och klubbarnas egna sociala medier.

Se mer om Försäsongens Mästare här: https://www.youtube.com/watch?v=tYPeT-CZn7s&feature=youtu.be